Futuron teki temput

Kirjoittanut . Liittyy aiheisiin , , .

Arkistomatskua

Otathan huomioon, että tämä on yli 11 vuotta vanha artikkeli, joten sisältö ei ole välttämättä ihan ajan tasalla. Olin artikkelin kirjoittamishetkellä 19-vuotias.

Nyt se tapahtui. Sain tänään omituisen laskun Lindorff Oy:ltä. Laskusaatava on 3,29e, jota ei ole selitetty eikä eritelty missään. ”Ylläeritelty lasku on toimeksiantajamme kirjanpidon mukaan jäänyt maksamatta. Asiaa hoitaa Lindorff Reskontrapalvelut […]”. Tajusin mistä on kyse kun huomasin kohdan: Toimeksiantaja: FUTURON INTERNET KY. Eli sain laskun webhotellipalvelultani, jonka mukaan maksettava yhteensä 8,32e (laskusaatava, 3,29e + ”huomautusmaksu” 5,00e), mutta mistä?? (anteeksi kaksi huutomerkkiä, asia on sen verran hämmästyttävä). Etsin dokumentit heinäkuun laskusta, jonka vastaanotin futuronilta. Minulla on pdf vieläkin tallessa. Olin futuronille velkaa 39.50 euroa (kamppanjatarjous professional hosting -paketista (laskussa se on nimellä ”Professional kamp.: rollemaa.fi, 07/07/2007”). Tuleepas paljon sulkuja. Heinäkuun verkkotiliotteen kohta näyttää seuraavaa:

Soitin heti laskussa ilmoitettuun numeroon. ”Asiakaspalvelussa on ruuhkaa, jonottaminen on maksutonta”. Kuuntelin ”Kaikki palvelulinjamme ovat edelleen varattuja, palvelemme teitä mahdollisimman pian” -tyylisiä viestejä ja Beethovenia noin viisi minuuttia, kunnes naishenkilö vastasi Lindorffilta. Selitin hieman kireällä äänensävyllä asian ja kerroin laskussa ilmoitetun asianumeron. Asiakaspalvelijan ääni ei jotenkin ollut kovinkaan yllättynyt kun hän sanoi ”Eli Futuron KY:n webbihotellista on kyse”. Hänen mukaansa kyse oli jostakin ihme siirtomaksusta ulkomaiselta tililtä. Minulle tällaisesta siirtomaksusta ei oltu kuitenkaan viitsitty ilmoittaa. Minulla on sähköpostiviesti laskusta tallessa, jossa kerrotaan seuraavasti:

Ohessa lasku #16645 webhotellipalvelusta pdf-muodossa.
Lasku tulee suorittaa viimeistään eräpäivänä.

Tilatut webhotellipalvelut aktivoidaan maksusuorituksen kirjaantumisen jälkeen, maksusuorituksen kirjaantuminen vie aikaa 1-3 arkipäivää riippuen maksajan pankista.

Mikäli kyseessä on voimassaolevan webhotellipalvelun uuden maksukauden lasku, saattaa maksun myöhästyminen aiheuttaa domainosoitteen vapautumisen ja palvelun katkeamisen.

Muistathan, että laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Mikäli et saa liitetiedostoa auki, lataa itsellesi maksuton Adobe Acrobat Reader ohjelmisto oheisesta linkistä: http://www.adobe.com/fi/products/acrobat/readstep2.html

Futuron Internet
www.futuron.org

Laskutusasiat: laskutus@futuron.org
Tukiasiat: tuki@futuron.org
Myynti: myynti@futuron.org
Helpdesk: www.futuron.org/support

Ja liitteenä on siis tämä kyseinen pdf-muodossa oleva lasku, jossa summa on 39,50 euroa, jonka olen todellakin maksanut pilkulleen ja hyvissä ajoin ennen eräpäivää (7.7.2007). Mikä mättää? Kuka tahansa voi lähettää laskun, jossa ei ole selitetty mistä kyseinen summa pitää maksaa. En lahjoita rahojani pois ilman mitään syytä. Piste. Futuron saakoon selittää. Jos tähän ei tule sopuratkaisua, liityn muiden joukkoon ja rupean boikotoimaan koko firmaa. Ainakin vuoden osasivat hommansa menettelevästi…

Lähettävät kuulemma kyselyn Futuron Internetille ja keskeyttävät tapauksen siksi aikaa. Käskivät soittaa viikon päästä uudestaan samasta asiasta. Saa nähdä mitä tästä tulee.

Host9:n sähköpostipalvelin (minun, mail.rollemaa.fi) on taas down. Vielä 10 kuukautta pitäisi jaksaa tätä takkuilua. Huoh.

Kuva Roni Laukkarisesta

Roni Laukkarinen

Kirjoittaja on 29-vuotias elämäntapanörtti, ammatiltaan yrittäjä itse perustamassaan digitoimistossa ja SaaS-palvelua kehittävässä startupissa, verkkosivujen tekijä, sosiaalisen median asiantuntija ja koukussa kirjoittamiseen 5-vuotiaasta. Suurin osa päivästä kuluu hevimusiikin ja koodaamisen parissa, mutta arkea piristyttää myös vaimo ja kaksi lasta. Twitter, leffat ja erikoisoluet lähellä sydäntä.

Lue Rollesta lisää

Reaktiot

Vaadittu kenttä

 

1 kommentti

  1. Petri

    Meillä muillakin on ollut samanlaisia kokemuksia. Liity klubiin. :-D

    Saamasi lasku on tullut siitä sivuston siirtämisestä Suomi-palvelimelle. Futuron aloitti jo pari kuukautta sitten tiedottamisen sivuston siirtämisestä suomalaiselle palvelimelle, josta kertyy syystä tai toisesta asiakkaille erikseen kuluja.